Injustice - Gods Among Us

Injustice: Gods Among Us is een vechtspel met personages uit het DC Universum. Het spel is ontwikkeld door NetherRealm Studios voor de PlayStation 3, Xbox 360, en Wii U en kwam in april 2013 uit. Op 7 oktober 2013 is bekendgemaakt dat er een re-release van Injustice komt. Deze versie zal 'Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition' heten en komt uit in Noord-Amerika op 12 november 2013 en in Europa en de rest van de wereld op 29 november 2013. Alle voorgaande DLC's zullen voorgeinstalleerd zijn in de Ultimate Edition. Het grootste verschil tussen de 'normale' versie en de Ultimate Edition, is het feit dat het ook beschikbaar zal zijn voor de PlayStation Vita, PlayStation 4 en Microsoft Windows. De versie voor de PlayStation 4 en Windows is (mede) ontwikkeld door High Voltage Software en de PlayStation Vita versie is ontwikkeld door Armature Studio.

Gameplay:

De voornaamste gameplay voor Injustice: Gods Among Us bevat een-tegen-een gevechten binnen een tweedimensionale omgeving, hoewel personages en achtergronden driedimensionaal worden weergegeven. Ed Boon, mede-oprichter en creative director van NetherRealm Studios, verklaarde dat personages in twee categoriëen vallen: "power characters" en "gadget characters". Sommige vechters hebben meer dan één vechtstijl, zoals Nightwing's vermogen om te wisselen tussen een staf en een paar Eskrima stokken.

De locaties, gebaseerd op plaatsen zoals de Batcave en het Fortress of Solitude, bevatten meerdere levels en een variatie aan objecten die de speler beïnvloeden. Iedere arena heeft zijn eigen unieke elementen, en personages kunnen die op verschillende manieren uitbuiten afhankelijk van hun klasse. Een gadget character zoals Batman kan projectielen naar een auto vuren zodat die ontploft, terwijl een power character zoals Superman diezelfde auto kan optillen en zijn tegenstander er mee kan verpletteren. Volgens Boon is de keuze waar het gevecht plaatsvindt, even belangrijk als de keuze met welke personages.

Wanneer spelers vechten, zullen hun super meters zich laden met energie die, (wanneer vol) gebruikt kunnen worden om een speciale aanval of een krachtige super move uit te voeren. De meters zijn voor ieder personage uniek en worden op verschillende manier gebruikt. Wonder Woman gebruikt bijvoorbeeld haar meter om tussen twee vechtstijlen te wisselen, terwijl Solomon Grundy zijn meter gebruikt om een reeks grijp aanvallen uit te voeren. Spelers kunnen ook het ook tegen elkaar opnemen in het zogenaamde Clash system, dat geïndividualiseerde cutscenes combineert met het verwedden van delen van hun energie in de super meters. Naast de aangerichte schade door het gevecht, steelt de winnaar energie van de verliezer's meter.

Lees meer